"Yıkılmadım Ama Ayakta Da Değilim!"

Annem yaklaşık 4 gün önce Hatay'a evde kalan özel eşyalarımızı almak üzere gitti. Telefon, resmi belgeler vb.

Tabii Hatay artık bir ölü şehir. Ne insanı, ne hastanesi, ne bankası, ne eczanesi ne de herhangi bir binası var... Sadece jandarmalar ve polislere dolu bir hayalet şehir.  Yalvar yakar tapuyu göstererek girme iznini almış. Girer girmez ise gördüğü görüntüyle şükretmiş. Hiçbir şey almasam da olur, buradan kurtulduk ya o bana yeter diye düşünmüş. Haklı da. 

Kurtulmamız bir mucizeydi. Evden eser kalmamış. Belki evin içini daha önce görmediğiniz için birazdan alta bırakacağım fotoğraflar size çok da bir şey ifade etmeyebilir. Ama size şöyle anlatayım; benim odam, mutfak ve salonun bir duvarı iç içe geçmiş durumda. Aynı zamanda salon ve çalışma odası arasındaki koridor yıkılıp salonla çalışma odasını birleştirmiş. Benim duvara gömmeli kitaplık ise duvarla beraber yatağımın üstüne düşmüş. Binalar ayakta duruyor diye sağlamlarmış gibi bir algı var. Halbuki sadece ayaktalar. Tuzla buz içleri. Ayakta olan binalarda da ölen bir sürü kişi var ve çıkabilenlerin hepsi de yaralı. Birinin kaburgası kırık, birinin bacağı vb...

Bizim blok bir kat aşağı çökmüş durumda. Aşağıya iliştireceğim fotoğrafta dikkat ederseniz görebilirsiniz. Önümüzdeki iki bloksa alt kattaki dükkan için kesilen kolonlar yüzünden tuzla buz oldu ve tam 105 kişi hayatını kaybetti. Bunların sorumlusu olan kişi ise hapse girip hemen sonra serbest bırakıldı. Diyecek tek kelime dahi bulamıyorum.

...

Hiç oyalanmadan telefonlarımızı ve diğer özel eşyaları eline kaptığı gibi alıp çıkmış annem. Zaten alınabilecek başka hiçbir şey de kalmadı ortada. Sağlık olsun. Şükür ki yaşıyoruz.

Lafın kısası sevgili Blog ailesi, telefonum geldi ve bu sayede hem eski bloğumu hem de babamla olan fotoğraflarımızı kurtarabildim. Bu bloğu yine kafama estiği gibi bu tarz yazılarla doldurmayı planlıyorum. Kitap ve film incelemelerime de nasip olursa diğer blogtan paylaşmaya devam etmeyi düşünüyorum.

Bir önceki yazıma yazdığınız güzel yorumlarınız için ne kadar teşekkür etsem az... Hepiniz benim için o kadar değerli ve o kadar özelsiniz ki... Tanıdığım tanımadığım herkesin yanımda olduğunu hissetmek çok ama çok özeldi. Bir önceki yazımda birini seviyorsanız söyleyin, hiçbir şeyi ertelemeyin demiştim. Sizi çok ama çok seviyorum!

Şimdi sizleri "Ayakta hiçbir şey olmamış." gibi görünen evimle baş başa bırakıyorum. Kendinize çok iyi bakın, sağlıcakla ve sevgiyle hoşça kalın!









SİTEMİZİN ÖNCEKİ HALİ:



SİTEMİZİN ŞİMDİKİ HALİ:


    Resme dikkatli bakarsanız sağdaki blokun soldakine göre bir kat daha aşağıda olduğunu görebilirsiniz. Öndeki iki bloksa tuzla buz zaten.

Yorumlar

  1. Allah sabır versin, zor şeyler yaşadınız. Fotoğrafları kurtarabilmene sevindim. Suçluların bu kadar kolay serbest kalması ne acı. Her şey suçlulardan yana zaten. Geçmiş olsun tekrar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de çok mutlu oldum kurtarabilmeme. Sanırım tekrardan yakalanıp göz altına alınmış. Umuyorum hakkettiği cezayı alır her ne kadar kayıpları geri getiremese de...

      Sil
  2. Çok çok geçmiş olsun Allah bir daha yaşatmasın

    YanıtlaSil
  3. Kolon kesmeye nasıl izin verebiliyorlar aklım almıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayağı bir tartışma konusu olmuş o dönem. Habersiz yapıldığı söyleniyor. Bilemiyorum tabii o dönem bu sitede oturmuyorduk durumdan haberdar değilim.

      Sil
    2. Çok fazla haber okudum kolan kesme ile ilgili. Bunu denetleyen yok mu Allah aşkına. Nasıl saçma sapan şeyler. İnsan hayatı yahu. Deprem olmadan bile yıkılabilirdi.

      Sil
    3. Sormayın sormayın. Bildiğiniz deniz kumu kullanılmış inşaat yapılırken birçok evde. Bizim ev de dahil olmak üzere. Kimsenin bu insanları denetlememesi ve direkt olarak inşaat yapma izni vermesi... Söyleyecek tek kelimem dahi yok. Babamın sitesini yapan Müteahhit ise ilkokul mezunuyum ama ev yapıyorum diye övünen değişik bir tipleme. Yaptığı bütün evler tuzla buz şu an. Kelimeler kifayesiz.

      Sil
  4. Kurtulmanız mucize gerçekten :( Büyük geçmiş olsun. Önceki yazını radyoda seslendirdim, iki bloğunun da adreslerini yazdım. Diğer bloğu kurtarmana çok sevindim. 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinledim ve gerçekten çoooooooook teşekkür ederim!!! Hemen ben de paylaşayım sizin dinletinizi. O kadar duygulu seslendirmişsiniz ki... Ellerinize sağlık kıvanç duydum!

      Sil
  5. Tekrar geçmiş olsun 🙏🏻 veee çok sevindim hatıralariniza kavuşmanıza...... Rabbim bir faha yaşatmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dilerim hiçbirimiz bir daha böyle bir şey yaşamayız...

      Sil
  6. Fotoğraflarınızı ve blogunuzu kurtarabilmenize çok sevindim, ikisi de çok değerli hatıralar. İki blogunuzu da takip edeceğim. Tekrardan çok geçmiş olsun. 🙏🏻 Kaybettiğimiz binlerce canı asla geri getiremeyeceğiz ama dilerim bu binaların yapımında ve denetlenmesinde görevinin gereğini yapmayan herkes en ağır cezaları çeker. Diliyorum ama bir şey olduğu yok gerçi, siz yazınızda kendi sitenizin sorumlusunun şimdiden serbest bırakıldığını söylemişsiniz zaten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, fotoğrafları kurtarabilmeme ben de çok sevindim çünkü başka hiçbir somut dayanak kalmadı... Umuyorum cezalarını çekerler. Tekrar yakalanmış sanırım bizim Müteahhit. Dilerim tekrar bırakmak gibi bir hata yapmazlar.

      Sil
  7. Büyük geçmiş olsun. Çok çok üzgünüm. Allah yardımcınız olsun. Bu yaralar nasıl sarılacak, hiç bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarılacak inşallah. Yaşadığımız müddetçe umut tükenmez. Yaşamını yitiren canlar için var gücümüzle savaşacağız. Yaralarımızı onların haklarını koruyarak saracağız...

      Sil
  8. geçmiş olsun oyy biz de seni çok seviyoruzzz.

    YanıtlaSil
  9. Zor bir durum olsa da sağlıklı olmanız tüm zorlukların ağırlığını bir nebze azaltabileceğine inanıyorum. Ateşin düştüğü yer alevlenirmiş. Bizler sadece güç ve sabır dileyebiliriz. Karşılaşacağınız tüm mücadelelerde dirayetinizin sağlam olmasını temenni ediyorum.

    Çok geçmiş olsun, Allah sabır ve güç versin.
    Ülkemizin başı sağ olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, çok şükür ki sağlıklıyız ve bu da dediğiniz gibi büyük bir destek kaynağı. Hepimize geçmiş olsun.

      Sil

Yorum Gönder