Ya Geleceği Değil De Geçmişi Elinden Alınan Adam'a Ne Olacak?

 Belki tanıyanınız vardır. Asıl Bloğumun ismi Patates'in Kitaplığı. Kitap ve film incelemeleri yapıyordum. Ama maalesef ki depremin her şeyi elimizden almasıyla bloğumu da kaybettim. Telefonum enkaz altında kaldı ve mailime de telefon numaram olmadan ulaşamıyorum. Sağlık olsun. Cana geleceğine mala gelsin. Ama cana da geldi.

Hatay'da yaşıyordum. Memleketim değildi ama 11 yılın ardından artık memleketim diyebileceğim bir yer haline gelmişti. Tüm sevdiklerim, her şeyim, kısacası geçmişim Hatay'dı. Ben tüm geçmişimi 1 dakikada kaybettim. 

O gece bir mucize eseri kurtulduk. Uyku düzenimin gecenin 5'ine kadar uzayıp bozulması, o gece annemim ameliyat olacak olması ama aniden anestezi olmak istemeyip ameliyat masasından kalkması, o gün annemle hastaneye beraber gitmem ve annemin o gece nöbetçi olmayıp evde olması... Bunların hepsi birer mucize. O gece annemin eğer ameliyat olsaydı yatacağı hastane tamamen yıkıldı. İçindeki hiçbir görevli kurtulamadı. 

Hastaneden ayrılıp eve geldikten 15 dakika sonra depreme yakalandık. Uykuda değildik. Duvarlar üstümüze yıkıldı. Annemle kapıya kadar koşabildiğimiz için şanslıyız. Diğer tüm odalar tamamen çöktü. Demir kapı yere düştü ve bize çıkış açıldı. Üstümüzdeki tuğlaları nasıl ittiğimizi bilmiyorum. Sadece ittik. Merdivenler çöktü. Çatıya çıktık. Çatıda da ikinci bir depreme yakalandık. Orada öleceğimize emindim. Eğer bir kıyamet kopacaktıysa bu o zamandı. 

Daha sonrasında yangın merdivenlerinin açık olduğu söylendi. Tabii fayans tarzı olduğu için kaya kaya indik. Kimse birbirine yardım etmiyor ve ışık tutmuyordu. Komşumuzu bulduk o anda ve hep beraber oradan ayrıldık.

Belki sitemizin ismini haberlerden duymuşsunuzdur. Farklı Yaşam Rende Sitesi. Bizim blok içten duvarları patladı ama kurtulmak için yangın merdiveni vardı. Karşımızdaki iki bloksa tamamen tuzla buz oldu. Neredeyse tüm aileleri kaybettik maalesef. Yakınlarına baş sağlığı ve sabır diliyorum.

Kurtulduğumuza şükretmemin ardından babam geldi aklıma. Babam ise yine belki ismini duymuş olabileceğiniz Rezidans Sitesinin arkasındaki sitede oturuyordu. Tabii iletişime geçemedik. Hiçbir şeyimiz yoktu. Bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyordu ve biz çorapla kaçabilmiştik. Her yer mahşer yeri gibiydi ve sığınacak bir yer yoktu. Karşımızda oto yıkama vardı. Tüm mahalle oraya sığındık. Oto yıkamanın süslemeleri tahtadandı. Onları yakıp ateş yaktık. 2 gece dışarıda kaldık. Yardım gelmedi. En sonunda annemin arkadaşları bizi kurtardı.

Tüm o zaman boyunca babamı bekledim. Biliyordum. Gelirdi. Ne olursa olsun gelirdi. Ama haberini hiç almadım. Dua ettim. Umarım yaşıyordur, sağlıklıdır diye. Ama eğer yaşamıyorsa umarım acısız ölmüştür diye. Asla yağmayan yağmur ve asla yağmayan dolu Hatay'ı tutmuştu. Enkaz altındakiler ölmemişse bile soğuktan ölecekti. Babamın acı çekmesini istemiyordum. Ya sağlıcakla kurtulsundu ya da huzurla ölsündü. Tanrı sesimi duydu.

5 gün sonra haberini aldım. Babam vefat etmişti. Direkt olarak Tanrı onu yanına almış. Acısız bir şekilde.

Ulaşmaya çalıştık. Ulaşamadık. Farklı farklı telefonlardan aradık, sosyal medyaya ilan verdik. Ve sonucunda haberini aldık. Akrabalar geldi. Enkaz altında bulduk.

Hayatımda ilk defa bir cenazeye katıldım. Maalesef ki o da babamın cenazesiydi. 

Tanrıya şükürler olsun ki babama doydum. Benim için o dünyanın en iyi babasıydı. O kadar fedakar o kadar merhametliydi ki... Mekanı cennet olsun. Maalesef elimde kalan tek fotoğrafı profiline koyduğu ikimizin fotoğrafı. Telefonumdaydı oysa tüm fotoğraflarımız. Onla beraber hepsini kaybettim. Bana verdiği her şey, beraber geçirdiğimiz tüm o anlar enkaz altında kaldı geçmişimle beraber.

Ama şükürler olsun ki annemle kurtulabildik. Ya onu da kaybetseydim? Ya uykuda yakalansaydık çoğu kişi gibi depreme? Ya babamın binası gibi bizim binamız da tuzla buz olsaydı ve biz de çıkamasaydık? Çok fazla ya ya ya...

Taktığım birçok problemin aslında bir hiç olduğunu öğrendim bu depremde. Hiçbir şey sağlıktan önemli değilmiş. Hiçbir şey "İyi ki yaşıyorsun." cümlesi kadar ağır, hiçbir şey "Maalesef kaybettik" kadar yıkıcı değilmiş... 

Hiçbirimiz uyuyamıyoruz. Hiçbirimiz ağlayamıyoruz artık. Sadece yaşayanlar için mutlu olabiliyoruz. Babamın haberini alınca yıkıldım. Ama cenazesinde ağlayamadım bile. Dostoyevski'nin İnsancıklar kitabında dediği gibi: "Çok tuhaftı! Ağlayamadım; ama ruhum paramparça olmuştu.".

Şimdi ise kayıp acılarından ve kafamızı sokacak bir yer bulduktan sonra düşünme fırsatım oluyor. Hiçbir şey kalmadı. 400'ün üstünde kitabım, kedim, fotoğraf makinem, evim, yurdum, "memleketim"...

Oğuz Atay'ın "Tutunamayanlar" kitabını buldum bir akrabadan. Kendisi beni kırmayıp bana verdi. İlk kitabımı almış oldum. Onun ön sözünde "Geleceği Elinden Alınan Adam" adındaki bir biyografisinden bahsediliyordu. Çok ironikti. Benim de geçmişim elimden alınmıştı. Hangimizin durumu daha kötüydü? Geçmişin yoksa bir geleceğin olabilir miydi? Geleceğin yoksa geçmişinin bir manası olur muydu peki? İnsan aslında hep geçmişte yaşar. O halde hiçbir zaman gelecek diye bir şey olmaz. Bizim geleceğimiz olacak mı?

İleride bırakacağım tek mirasım kitaplarım, kitaplığım derdim sürekli. Şimdi o da yok. 

Tanrı bana daha ömür verirse belki tekrardan bir kitaplığım olur. Tekrardan bir sürü kitap biriktiririm. Belki geçmişimi şimdiyle ve gelecekle birleştirebilirim. Ama şu anlık sadece şükrediyorum. Tutunamayanlar'da da geçtiği gibi: "Güzel bir gün ve ben yaşıyorum.".

Şimdilik sadece içimi dökmek istedim. Yeni bir başlangıç yapmak istedim. Kaybettiğim şeyleri toparlamak istedim. Anıları dökecek, somut bir dayanak istedim. Çünkü Sartre'nin de dediği gibi: "Ben geçmişimi nerede saklayacağım? Geçmişinizi cebinizde saklayamazsınız. Onu koyacak bir eviniz olmalı. Gövdemden başka bir şeyim yok benim. Yapayalnız bir adam, salt gövdesiyle anıları durdurup saklayamaz. Anılar üzerinden geçip gider onun. Ama yakınmamalıyım. Çünkü özgür olmaktan başka şey istememiştim."

Herkese geçmiş olsun diyor, tekrardan yakınlarını kaybedenlere baş sağlığı ve sabır diliyorum. Yaşadığınız anın kıymetini bilin, birini seviyorsanız ona onu sevdiğinizi söyleyin, bir şeyden rahatsız oluyorsanız bunu dile getirin. Hayat o kadar kısa ki. Sıkıca sarılın herkese, öpün, koklayın. Anı biriktirin bolca. Gözünüzde bir şeyler bırakmayın. Gezin, okuyun, öğrenin. Nasıl bir yaşam istiyorsanız onun için çalışın. Çünkü unutmayın, her şeyinizi 1 dakikada kaybedebilirsiniz. Bu her şeye yaşamınız da dahil. Sizleri seviyorum, hoşça kalın.




Yorumlar

  1. ah ya çok geçmiş olsun başın saolsun biricik depresif patatesimiz yaa. bu yazını bloguma koysam herkes okusa uygun olur mu ki senin için?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim deeps. Tabii ki.

      Sil
    2. tamam koyayım şimdi. ayrıca, bir şeye ihtiyacın ihtiyacınız olursa söyle olur mu?

      Sil
    3. Çok çok teşekkür ederim. Şu anlık iyiyiz. Yaşıyoruz çok şükür. Bunlar bizim için şu an yeterli...

      Sil
  2. Çok çok geçmiş olsun ve başınız sağolsun. Zor zamanlar, Rabbim bu gecenin hürmetine kolaylıklar versin ve hayırlı kapılar açsın hepinize ve hepimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hepimize çok geçmiş olsun. İnşallah güzel günler gelecek.

      Sil
  3. Öncelikle başınız sağ olsun. Allah rahmet eylesin babanıza. Çok zor günler yaşadık ve hala etkisindeyiz. Milletçe mahvolduk, kahrolduk, sinirlendik, üzüldük... Bloga anca bakma fırsatı buluyorum. İçimizden hiç bir şey yapmak gelmedi herkes gibi. Elimizden gelenleri yaptık ama insan ona rağmen yetersiz hissediyordu. Utanıyorduk, yattığımız sıcak yerden, içtiğimiz sudan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Utanmayın lütfen, sadece şükredin. Bunlara sahip olduğunuz ve hayatta olduğunuz için. Her türlü yardıma açık şu an insanlar. Elinizden geleni yapmanız bizim için büyük bir armağan...

      Sil
  4. Öncelikle başınız sağ olsun. Her ne kadar haberlerden sosyal medyadan gördüğümüz kadarıyla etkilensek de orada bu acıyı yaşamak gerçekten çok zor. Tekrardan çok geçmiş olsun. Maalesef kelimeler insanın boğazında düğümleniyor. Eğer bir yardım gerekirse biz her zaman senin yanındayız. Umarım annen ile birlikte çok güzel bir hayatın ve kütüphanen olur. Bir şeye ihtiyacınız varsa hiç çekinmeden yazabilirsin. Biz her zaman buradayız. Kendine çok çok iyi bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yazdıklarınızla bile o kadar yardımcı oluyorsunuz ki... Siz de kendinize çok iyi bakın. Çokça sevgiler.

      Sil
  5. Başınız sagolsun, çok geçmiş olsun. Başka ne diyebilirim hiç bilmiyorum. Bir şeye ihtiyacınız olursa yazın lütfen. Unutulacak şeyler değil ama umarım zamanla biraz hafifler. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yazdıklarınız bile büyük bir destek kaynağı. Benden de sevgiler.

      Sil
  6. Çok çok geçmiş olsun, babanız için de Allah rahmet eylesin. Yerleşik düzene geçtiğinde, kitaplığını oluştururken benimle bağlantıya geçermisin? Biraz olsun katkıda bulunmak isterim. En azından senden etkisi olan kitapları tekrar kitaplığına ekleyebiliriz.
    Hayatta yaşarken geçmişi hatırlıyorsun ama gelecekle ilgili hiç bir şey bilmiyorsun. Anı yaşamak her zaman için iyidir. Bu konu ile ilgili düşüncemi bende son blog yazımda bende senin gibi yazmıştım.
    Sevgiler sizlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. O kadar düşüncelisiniz ki... Bunun altında kalabileceğimi sanmıyorum. Blog yazınızı da okumak istiyorum, en kısa zamanda uğrayacağım. Çokça sevgiler.

      Sil
  7. Başın sağolsun. Acına anlayamam belki ama seni hissedebilirim. O kadar zor o kadar zor kiii... Sabır sabır...Geçecek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım ki sağlıcakla atlatacağız bu süreci. Geçecek...

      Sil
  8. Çok üzgünüm, ne diyeceğimi bilemiyorum... Babanız huzur içinde uyusun, size de sabırlar diliyorum. Blog dostlarınız olarak bizler buradayız; sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yazdıklarınız benim için en büyük destek kaynağı... Sağlıcakla ve sevgiyle kalmanız dileğiyle.

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun......... Babanızı yattığı yer incitmesin...
    Dualarınız ve yeni hayatınız için hayırlısı olsunnnnnn

    YanıtlaSil
  10. Başınız sağolsun. Biz kilometrelerce uzakta içimiz acıyarak dinledik, okuduk, seyrettik. Kaybedilen hayatlar..... çok zor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kaybedilen hayatlar için diyecek tek kelime bulamıyorum. İnsanların çoğu bile bile ölüme terk edildi...

      Sil
  11. Sayfalarca , sayfalarca yazabilirdim. Ama bazen el tutmuyor, göz görmez oluyor. çok hassas ruhlarda beden aşırı tepki veriyor. ilerde yazacağım mutlaka. 8. kişi olarak izleyiciniz olabildim şu anda ancak.
    Acınız acımızdır. Dayanma gücü diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hepimizin sağlıcakla ve huzurla kalmasını diliyorum.

      Sil
  12. Allah rahmet eylesin. Yaşayan için çok acı, Allah sabır versin sizlere. Blogca yanındayız, elimizden geleni yapmak isteriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yazdıklarınız en büyük yardım, destek kaynağı zaten...

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun ve başınız sağ olsun, size sabır ve dayanma gücü diliyorum. Öyle korkunç bir süreç ki insanın dili dönmüyor, ne desem boş gibi hissediyorum. Ama herkesin dediği gibi lütfen elimizden geldiğince yanınızda olduğumuzu bilin. Önünüzde çok güzel günler vardır umarım; kitaplığınızı, mirasınızı da tekrardan kurarsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim çok sağ olun. Yanımda olduğunuzu o kadar güzel bir şekilde hissediyorum ki... Blog ailesi iyi ki var iyi ki! Eşyalar, kitaplar gelir yeter ki cana gelmesin...

      Sil
  14. Başınız sağ olsun. Geçmiş olsun
    Kelimelerin kifayetsiz kaldığı yerdeyiz. Ne desek boş, bomboş

    YanıtlaSil
  15. canımm benimm her zaman yanındayım neye ihtiyacın olursa buradayım. Her zaman yazabilirsin babacığına Allahtan rahmet diliyorum. İnsallah en kısa zamanda istediğin her şeyle mukafatlandırılırsın. Çok çok geçmiş olsun. Hayatta olmana çok sevindim inşaallah bir daha böyle bir olayla karşı karşıya kalmazsın. Bana istediğin zaman ulaşabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Yazdıklarınız içimi sıcacık yaptı sarılıyormuşum gibi hissettim... Umarım hepimiz güzel şeylerle mukafatlandırılırız. Çokça ama çokça sevgiler!

      Sil
  16. Blog dostlarından acaba o bölgede yaşayan var mı diye düşünüyordum hep. Demek aramızdaki talihsiz sizmişsiniz. Üzüntümü kelimelere sığdırmam mümkün değil. Babanız için ne desem acınızı hafifletmeyecek, biliyorum. Geçmiş olsun size ve annenize. Ben de diğer blog arkadaşları gibi acınıza ortak olurken acil ihtiyaçlarınız için elimden geleni yapmaya hazırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz duygulandırdı beni. En büyük yardım ve destek bu cümlelerinizdi. Çok teşekkür ediyorum tekrardan.

      Sil
  17. Babanıza Allah'tan rahmet diliyorum. Size ve sizin şahsınızda bütün ülkeye geçmiş olsun diyorum. Yaşadıklarınız kolay anlatılmış gibi görünse de kolay anlaşılabilir acılar değil. Yarınlarınız güzel olur inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hepimizin yarınları çok çok güzel olur inşallah...

      Sil
  18. Babanızın mekanı cennet olsun, Allah rahmet eylesin… Çok geçmiş olsun… Kelimelerin tükendiği yerdeyiz sanki… Allah yardımcımız olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Allah hepimizin yardımcısı olsun inşallah.

      Sil
  19. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  20. Merhabalar.
    Başta babanız olmak üzere deprem felaketinde yaşamını kaybetmiş tüm kardeşlerime Cenab-ı Hakk rahmetiyle, merhametiyle, mağfiretiyle ve de cennetiyle muamele eylesin, yakınlarını kaybedenlerin de acılarını hafifletsin ve sabr-ı cemil ihsan eylesin. Başınız sağ olsun, çok geçmiş olsun. Allah necip Türk milletine bir daha böyle acılar yaşatmasın inşAllah.

    Her ne kadar empati yapsak da, hayatta kalmanın verdiği suçluluk duygusundan kendimizi kurtaramıyoruz. Suçluluk duygusundan kurtaulmanın tek yolu ise, aksiyona geçmek, bir fayda sağlamak, üretmek, desteklemek ve yardım etmektir. Bu bağlamda bizler de sizler için her türlü yardımı yapmaya hazırız.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Hayatta kaldığınız için suçluluk duymayın, tam tersi şükredin lütfen. Sahip olduğunuz yaşama, sevdiklerinizle beraber olmanıza şükredin. En büyük destek sözcükleriniz, çok teşekkür ederim. Çokça sevgiler gönderiyor, sağlıcakla kalmanızı umuyorum.

      Sil
  21. Çok teşekkür ederim çok sağ olun.

    YanıtlaSil
  22. Ah seni bilmez miyim Depresif Patates, bloğunun tanıtımını yapmıştım 24. programda. Teyzene özenip blog açman o kadar hoşuma gitmişti ki, ayrıca Karga Prens öyküne bayılmıştım. İstersen o blogdaki yazılarını tek tek kopyalayıp sana maille gönderebilirim ve bence google ile yazışarak blog sorununu halledebiliriz gibi geliyor bana, bilgisi olan arkadaşlardan yardım isteyeceğim senin için. Ben seni yeniden tanıtırım Sevgili Eylül.

    Kalbimdeki acı, ne seninkiyle ne de ordaki hiç bir kardeşimin acısıyla yarışamaz. Çok üzgünüm, başın sağolsun babacığın için. Annen ve diğer tüm tanıdıkların ve sana geçmiş olsun diyorum. Tüm blogdaşlarımın dediği gibi neye ihtiyacın olursa lütfen yaz, lütfen. Seni çok seviyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezerozsen@gmail.com adresine mail gönderebilir misin? Sana bir şey danışmak istiyorum.

      Sil
    2. Çok çok çok teşekkür ederim... Blog sorununu çözdüm. Hatta bunun hakkında şimdi yeni bir yazı yayımlamak üzereydim ilgin ve alakan için çok ama çok teşekkür ederim sevgili Momentos1 İyi ki varsın, ben de seni çok seviyorum! Hemen mail atıyorum.

      Sil
  23. Başınız sağ olsun. Sabır ve güç diliyorum.

    YanıtlaSil
  24. Gözlerim dolu dolu okudum, çok geçmiş olsun, başınız sağolsun. Keşke gerçek olmasa tüm bunlar bir kabus olsa ve uyansak... O kadar zor ki kabullenmek... Allah sabır versin size de, hepimize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başta bir kabus sanarak uyanmayı çok denedim. Olmadı. Keşke olsaydı. Allah hepimize sabır versin, hepimize...

      Sil

Yorum Gönder